Štajfer osamnaesti

Na trci Skajraning lige Srbije na Šar planini.

635

Na četvrtoj trci ove sezone u Skajraning ligi Srbije i poslednjoj pred finalni masters 22. septembra na Prokletijama, trčao se Šarplaninski skaj rejs na stazi dugoj 34 kilometra sa 2.600 metara uspona i 1.800 metara spusta, a Aleksandar Štajfer iz Čelareva je bio osamnaesti.

– Start trke je bio iz najjužnije srpske enklave na Kosovu, u selu Štrpce sa 800 metara nadmorske visine, pa se onda išlo 14 kilometara konstantno uzbrdo. Išli smo preko Brezovice na 1.700 metara nadmorske visine, pa dalje kozjim stazicama prema čuvenom Livadičkom jezeru na 2.173 metara nadmorske visine.

Bile su to staze kojima se bukvalno prelazilo tik iznad provalije. Dalje je staza vodila ka prevoju Sedlo i odatle je išla mini vertikala na vrh Ljuboten na 2.500 metara nadmorske visine. Na Ljubotenu u oblacima je temperatura dostizala jedva 10 stepeni. Odatle se silazilo četvoronoške, pa se desetak kilometara trčalo graničnim grebenom sa Makedonijom na nadmorskoj visini od 2.000 metara.

Bio je to pravi skajraning. Zatim smo išli na najvišu tačku trke Piribreg na 2.523 metara nadmorske visine i potom dole ka Brezovici gde je i bio cilj, priča Aleksandar Štajfer iz Čelareva.

Trka na Šar planini je bila veoma zahtevna, iziskivala je ogromno fizičko naprezanje i dobru psihološku pripremu. Štajfer je na ovoj trci imao velikih zdravstvenih problema, ali se ipak izborio sa njima.

– Pre ove trke sam se nalazio na šestom mestu u generalnom plasmanu i potrebno mi je bilo da se plasiram među prvih 20 na Šarplaninskom skaj rejsu kako bi izborio finalni masters na Prokletijama. Veče pred trku sam dobio trovanje stomaka i dva puta sam povraćao, a ujutro takođe ništa od hrane nisam mogao da konzumiram.

Tako mi je start trke bio pod znakom pitanja zbog mog zdravstvenog stanja, ali sam skupio snage i izašao na startnu liniju. Držao sam se druge grupe trkača, ali mi je bilo sve teže i teže zbog mog zdravstvenog stanja. Ipak, na kraju sam završio na osamnaestom mestu sa prolaznim vremenom od 7 sati, naglašava Štajfer.

Aleksandar Štajfer je tako zadržao mesto među prvih deset u generalnom plasmanu, bio je sedmi, pa će Čelarevo imati predstavnika na završnom mastersu na Prokletijama 22. septembra.

Постави одговор

Please enter your comment!
Please enter your name here